Företagsfilm – en nyhet för småföretagare

Driver du ett eget företag och vill nå ut med din tjänst eller produkt på ett mer effektivt sätt? Då kan du använda dig av företagsfilm. Med hjälp av en företagsfilm kan ditt företag synas och få publicitet på sociala medier. Det är ett nytt sätt för småföretagare att marknadsföra sig på ett framgångsrikt sätt.

Företagsfilm – inte bara för stora aktörer

En företagsfilm eller reklamfilm som det också kan kallas, har länge varit förknippat med reklamavbrotten på tv. Oftast har det bara varit stora företag med mycket pengar som haft råd och möjlighet att marknadsföra sig på det viset. Idag finns det dock möjlighet även för mindre företag att göra detsamma. Även om reklamfilmen kanske inte kommer visas på tv, så är internet och sociala medier minst lika betydelsefulla plattformar för företag att synas på. Med smarta och moderna sätt att producera en företagsfilm, kan kostnaderna pressas ner och slutpriset för kunden bli lågt. För dig som småföretagare är det en positiv nyhet då även du kan få chansen att skapa en egen företagsfilm. Beroende på hur avancerad film du vill ha, får du vara beredd att betala för det.

Företagsfilm förklarar

Är det svårt att förklara ditt företags koncept? Då är en företagsfilm ett utmärkt medel att använda för att på ett snabbt och enkelt sätt förklara vad ditt företag egentligen gör. Ibland kan det vara svårt att lyfta fram ett företags koncept och styrkor i skrift då produkten eller tjänsten är helt ny på marknaden eller av andra skäl behöver en utförlig förklaring. Men en företagsfilm kan även fungera som ett komplement till exempelvis information på en hemsida. Även om informationen på hemsidan är lätt att ta till sig, är det många som föredrar att se en kort film istället för att sätta sig in i en text. Därför har ett företag mycket att vinna på att ta hjälp av en företagsfilm för att nå ut till fler kunder oavsett om filmen ska användas primärt som marknadsföring eller ej.